Få hjælp i den svære tid – vi tager det 1 ting ad gangen.
Rydning af dødsbo kan være en enormt svær og emotionel proces og den efterladtes ejendele er ikke nødvendigvis noget der bare skal smides ud. Efter at have oplevet hvor lidt hjælp man rent faktisk kan få til gennemgang og stille og rolig sortering af den efterladtes ting har jeg, hos LUBI STUDIO, besluttet mig for at tilbyde netop det – en proces hvor der er mulighed for, at mærke sine følelser og ikke forhaste noget.
Der findes mange virksomheder der tilbyder rydning af dødsbo, men de vil ofte opkøbe dødsboet for at tjene penge på ejendelene. Jeg ved at disse ejendele ofte har en affektionsværdi for jer som efterladte og det er derfor jeres behov der bør være det absolut vigtigeste i denne proces.
Det vigtigeste for mig er derfor, at I som arvinge, føler jer trygge og lyttet til ved rydning af dødsbo.
Der skal være plads til, at I kan tage stilling til tingene i jeres tempo og ikke bare få andre til at opkøbe det fordi det er det mest overskuelige på det tidspunkt i jeres liv hvor der lige præcis ikke er overskud til meget grundet sorgen.
Rydning af dødsbo er ikke en let opgave. Jeg tager jer i hånden og hjælper jer igennem det, så I kan fokusere på kun at tage stilling til, hvilke ting der betyder noget for jer og har en affektionsværdi.
Kontakt mig på info@lubi-studio.dk for, at høre mere.
Det betyder heller ikke at I absolut skal beholde alle ting. Vi sammensætter ofte minder med ting, selvom disse minder i virkeligheden tilknytter sig til en oplevelse. Den hjælp jeg kan give jer, modsat andre der tilbyder rydning af dødsbo er, at få et overblik sammen med jer over hvordan boet bliver ryddet bedst muligt for jer. Det handler om, at se på hvilke ting I er klar til at skille jer af med, enten ting I selv vil sælge, ting der skal smides ud, ting der skal doneres, ting der skal opmagasineres, fordi I endnu ikke har taget stilling til dem og ting I gerne vil beholde.
Som nævnt beholder vi ofte ting, ved rydning af dødsbo, hvorefter vi aldrig ser dem igen og når vi arver står de ting vi kan mærke knytter sig sammen til et godt minde bare i kælderen eller på loftet og støver til. Det handler igen om at mindet ligger I tingen, men vi behøver ikke den ting for at huske dem. Det er her at opmagasinering er kan være et godt alternativ, da det giver jer mulighed for at få ting I usikre på lidt på afstand. Herefter vil I kunne vende tilbage til dem senere for at se om I har tænkt på dem i mellem tiden.
Denne metode kan vi selvfølgelig kigge nærmere på, hvis det bliver aktuelt ved rydning af dødsbo hos jeres nærmeste.
ER RYDNING AF DØDSBO NOGET I HAR BRUG FOR HJÆLP TIL ELLER LYST TIL AT HØRE MERE OM, ER I MEGET VELKOMNE TIL AT KONTAKTE MIG PÅ INFO@LUBI-STUDIO.DK.
SÅDAN FOREGÅR DET
- Vi aftaler hvilket forløb i ønsker.
- I sender mig en skifteretsattest.
- Vi lægger en plan for gennemgang af møbler og ting.
- Vi sorterer tingene sammen med jer og fordeler dem alt efter hvad I vil beholde, hvad der skal sælges, doneres eller smides ud.
- Hvis I er i tvivl om håndteringen af nogle af tingene eller nogle møblerne kan vi også stå for, at få dem opbevaret. (I kan selvfølgelig også selv stå for at få dem opbevaret).
- Vi kan håndtere alle de ting I ikke ønsker at beholde.
- Vi kan tage en senere gennemgang (måske efter et års tid) for, at se på den personlige værdi af de ting I har valgt at beholde. – Bringer de jer glæde og/eller får I dem brugt?
PAKKELØSNINGER & PRISER
START PAKKE
6 TIMER
Hjælp til at komme i gang med sorteringen og rydning af dødsbo.
Det får du:
♢ 6 timer en weekend dag eller 4×2 timer på hverdage
♢ Jeg kommer ud til jer og hjælper jer i gang med sorteringen af dødsboet.
♢ Jeg giver jer råd til, hvordan i bedst sorterer resten af dødsboet.
4.800,-
MELLEM PAKKE
14 TIMER
Mellem pakken giver os tid til at nå længere og komme mere i dybden med sorteringen og rydning af dødsboet.
Det får du:
♢ 14 timer fordelt som vi aftaler.
♢ Jeg kommer ud til jer og hjælper jer i gang med sorteringen af dødsboet.
♢ Jeg giver jer råd til, hvordan i bedst sorterer resten af dødsboet.
♢ Jeg kommer ud til jer og hjælper jer i gang med sorteringen af dødsboet.
♢ Ønsker I det, lægger jeg en konkret plan for hvordan I kan færdiggøre sorteringen
10.500,-
STOR PAKKE
21 TIMER
Med den store pakke kan der være tid til at gennemgå endnu flere ejendele.
Det får du:
♢ 21 timer fordelt som vi aftaler.
♢ Jeg kommer ud til jer og hjælper jer i gang med sorteringen af dødsboet.
♢ Jeg giver jer råd til, hvordan i bedst sorterer resten af dødsboet.
♢ Jeg kommer ud til jer og hjælper jer i gang med sorteringen af dødsboet.
♢ Ønsker I det, lægger jeg en konkret plan for hvordan I kan færdiggøre sorteringen
15.500,-
MERE INFORMATION OM VORES SERVICE MED RYDNING AF DØDSBO:
♢ Pakkeløsningerne giver rabat ift. standardprisen. Ønskes en enkelt times konsultation med råd til hvordan i kommer i gang koster det 1.250,- inkl. moms.
♢ Har I brug for mere hjælp end de timer pakkerne inkluderer laver jeg meget gerne et skræddersyet tilbud til jer.
♢ Afskaffelse af ting og møbler kan enten inkluderes i pakkerne eller tilkøbes til en skræddersyet pris, alt efter hvor mange ting det drejer sig om.
♢ Er der kasser og ting som skal opbevares hjemme hos jer, men som I fortsat er i tvivl om I vil beholde, hjælper jeg også hellere end gerne med sorteringen af disse Læs mere om vores generelle oprydning og organisering HER.
♢ Ønsker I selv at stå for administrationen af opbevaring anbefaler jeg lagerrum som f.eks. Pelican Self Storage. Dem kan I også læse mere om HER.
Jeg ønsker jer al medvind i denne tid og glæder mig til, at hjælpe jer på rette vej og som minimum gøre denne svære proces lidt mere håndterbar for jer.
Husk at I altid kan kontakte mig på info@lubi-studio.dk.